Przykład strategie marketingu bezpośredniego - Marketing bezpośredni - strategie i narzędzia marketingu bezpośredniego

Przykład strategie marketingu bezpośredniego

Strategie marketingu bezpośredniego » Przykład strategie marketingu bezpośredniego

Przykład:

Kiedy M. Dell w 1984 r. rozpoczął sprzedaż swoich komputerów, większość producentów wyszydziło jego próby sprzedaży w oparciu o zamówienia pocztowe argumentując, że sprzedaż komputerów wymaga zaplecza technicznego, serwisu i do-radztwa. Zdaniem sceptyków taka sprzedaż nie miała nigdy przekroczyć 15% rynku.
W 1996 r. przedsiębiorstwo Dell Computer Corporation warte było już 8 miliardów dolarów, ceny akcji potroiły się, a sprze-daż wzrosła o 71% - pięciokrotnie w stosunku do średniej w branży. Dziennie firma sprzedaje komputery za 2 mln. dolarów i przygotowuje się do sprzedaży w skali globalnej. Od kilku lat prowadzi sprzedaż bezpośrednią także w Polsce. Sceptyczni niegdyś konkurenci zakładają swoje własne bazy danych i angażują się w systemy marketingu bezpośredniego.

Sukces Dell Computer Corporation oparty jest o szereg przemyślanych działań, których efektem jest ciągle rosnąca sprzedaż komputerów, przy cenach średnio 10-15% niższych niż u konkurentów. Przedsiębiorstwo może ustalić niższą cenę, gdyż ponosi niższe koszty, wynikające z:
- pomijania pośredników (marketing bezpośrednich zamówień);
- sprzedaż na zamówienie powoduje, że DCC nie ponosi także kosztów magazynowania;
- DCC nie magazynuje i nie zamawia części, więc sprzedaż ich odbywa się w oparciu o bieżące ceny (w branży komputerowej pojawia się wiele nowości, które wywołują szybkie obniżanie cen podzespołów star-szych. Pośrednicy sprzedając swoje podzespoły chcą odzyskać koszty, które zapłacili kilka miesięcy temu, a przecież dziś - bieżące koszty zakupu tych podzespołów są zapewne niższe);
- oferta skierowana jest do indywidualnego klienta (niższe koszty marketingowe) co zwiększa prawdopo-dobieństwo sprzedaży.
Klienci chwalą sobie ponad to wygodę kupowania w ten sposób (unikają zatłoczonych ulic, straty czasu, itp.) – firma DCC realizuje zamówienia w czasie do 36 godzin.
Zamówienia przyjmowane są przez 24 h. na dobę, przez 365 dni w roku.
alveo
Biuro Rachunkowe Kielce increase AFyk DYNACORD ALPHA V1/60 - It's a full meble lublin