Marketing bezpośredni
Marketing bezpośredni
Marketing bezpośredni odgrywa coraz większą rolę w sprzedaży różnych dóbr, chociaż wciąż zbyt wiele firm nie doce-nia roli marketingu bezpośredniego i traktuje go jako jedynie uzupełnienie podstawowych działań marketingowych. Przed-siębiorcy wydają więc znaczne środki na reklamę (aby uświadomić nabywców), promocję sprzedaży (aby dostarczyć bodźca do zakupu) i personel sprzedaży (nakłanianie i negocjowanie) celem zwiększenia sprzedaży swoich produktów.
Producenci dóbr konsumpcyjnych uważają, że osiągną lepsze wyniki stosując np. reklamę i promocję sprzedaży, a produ-cenci działający na rynku przedsiębiorstw skupiają swoją uwagę na personelu sprzedaży i promocji sprzedaży. Zdaniem zarządów tych firm marketing bezpośredni nie zapewni tak dużej sprzedaży, jaką wywołać może promocja sprzedaży czy reklama.
Producenci dóbr konsumpcyjnych uważają, że osiągną lepsze wyniki stosując np. reklamę i promocję sprzedaży, a produ-cenci działający na rynku przedsiębiorstw skupiają swoją uwagę na personelu sprzedaży i promocji sprzedaży. Zdaniem zarządów tych firm marketing bezpośredni nie zapewni tak dużej sprzedaży, jaką wywołać może promocja sprzedaży czy reklama.