Narzędzia marketingu bezpośredniego
Narzędzia marketingu bezpośredniego
Marketing bezpośredni wykorzystuje szereg narzędzi, które stosowane w przemyślany sposób zwiększają prawdopodobieństwo sprzedaży:
1. marketing katalogowy,
2. marketing poczty bezpośredniej,
3. marketing bezpośredniej reakcji przez:
- TV,
- radio,
- prasę,
4. marketing elektroniczny,
5. sprzedaż bezpośrednia z automatu,
6. telemarketing.
1. marketing katalogowy,
2. marketing poczty bezpośredniej,
3. marketing bezpośredniej reakcji przez:
- TV,
- radio,
- prasę,
4. marketing elektroniczny,
5. sprzedaż bezpośrednia z automatu,
6. telemarketing.
Przykład narzędzia marketingu bezpośredniego
Przedsiębiorstwo produkcyjne pragnące nawiązać kontakt z dystrybutorami może: wysłać pocztą swoją ofertę – list lub katalog, posłać do pośredników przedstawicieli handlowych, skontaktować się z nimi telefonicznie. Każde z tych działań przyniesie w konsekwencji jakieś rezultaty. Każda z organizacji powinna opracować najefektywniejszy dla siebie zestaw narzędzi.