Strategie marketingu bezpośredniego - Marketing bezpośredni - strategie i narzędzia marketingu bezpośredniego

Strategie marketingu bezpośredniego

Strategie marketingu bezpośredniego

Definicja:

Marketing bezpośredni to interakcyjny system marketingu, który korzysta z różnych (jednego lub wielu) nieosobistych mediów reklamowych celem wywołania odpowiedzi w dowolnym miejscu.

Marketing bezpośredni jest odpowiedzią na odmasowienie rynku, na którym mamy do czynienia z coraz większą ilością nisz rynkowych – w obrębie każdej z nisz klienci mają odmienne wymagania. Przekaz reklamowy skierowany do masowego odbiorcy zawiera treści, które rzadko dostosowane są do indywidualnych wymagań. Inaczej mówiąc reklama masowa jest kierowana do ogółu społeczeństwa, pośród którego tylko niewielka część jest zainteresowana zakupem.
Marketing bezpośredni zezwala na skierowanie dostosowanej do indywidualnych wymagań niszy/konsumenta oferty, co z jednej strony zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży, a z drugiej zezwala na obniżenie kosztów (reklama TV pozwala dotrzeć do dużej ilości klientów przy stosunkowo niskich kosztach w przeliczeniu na 1000 mieszkańców, ale koszty po-czątkowe są bardzo wysokie – 30 sek. spot reklamowy stanowi wydatek rzędu ok. 50.000 zł.). Koszt początkowy stosowania narzędzi marketingu bezpośredniego jest znacznie niższy (wysłanie 5 tys. ofert do wybranych przedsiębiorstw kosztować będzie ok. 10.000 zł), co zachęca małe przedsiębiorstwa do jego stosowania.

Przykład strategie marketingu bezpośredniego

Kiedy M. Dell w 1984 r. rozpoczął sprzedaż swoich komputerów, większość producentów wyszydziło jego próby sprzedaży w oparciu o zamówienia pocztowe argumentując, że sprzedaż komputerów wymaga zaplecza technicznego, serwisu i do-radztwa. Zdaniem sceptyków taka sprzedaż nie miała nigdy przekroczyć 15% rynku.

alveo
Biuro Rachunkowe Kielce increase AFyk DYNACORD ALPHA V1/60 - It's a full meble lublin